150 мин
Този януари награденият с „Оскар“ визионер и всепризнат майстор на страховити приказни истории Гийермо дел Торо (Хелбой, Формата на водата) пристъпва извън утвърдените пътища в кариерата си и навлиза в нови, неизследвани творчески територии с Улицата на кошмарите. Въпреки заглавието си, във филма няма да открием ужасяващи фантастични създания и това е нещо, което Дел Торо иска зрителите да знаят още от самото начало:
Случвало ми се е и преди хората да се подвеждат. С „Пурпурният връх“, публиката очакваше хорър филм. Той беше готически романс, което беше много трудно за комуникиране. В „Улицата на кошмарите“ липсват свръхестествени елементи – действието се развива изцяло в реалния свят. Няма нищо фантастично. Филмът е много различен от обичайното за мен, но заглавието може да остави погрешно впечатление.
Улицата на кошмарите е адаптация на едноименния роман на Уилям Линдзи Грешам от 1946 година и разказва за Стантън Карлайл (Брадли Купър) – бивш карнавален работник, който се превръща в една от топ атракциите в нощните клубове на големия град. Чрез различни трикове, които заимства от своята колежка Моли (Тони Колет), както и с помощта на приятелката си Зийна (Руни Мара), Стантън създава впечатлението, че е могъщ медиум, способен да чете умовете на хората. Първоначално идеята е просто да впечатлява и забавлява тълпата на карнавала, но стремежът към слава и богатство става причина представлението да се превърне в средство за финансови измами, чиято цел са по-заможните жители на града. Така Стантън попада в полезрението на психиатъра д-р Лилит Ритър (Кейт Бланшет), която се опитва да го изобличи като шарлатанин, но впоследствие става част от схемите му.
Улицата на кошмарите е решен в най-добрите традиции на класическия филм-ноар, но Гийермо дел Торо решава да не следва плътно правилата на жанра, а вместо това има желание да предложи на зрителите нещо ново, което се приближава до неповторимата атмосфера на романа на Грешам. Режисьорът споделя:
Когато подхождах към „Улицата на кошмарите“ си казах, че няма да правя нито едно от клишетата на жанра. Няма да има венециански щори, глас зад кадър и детективи, които се разхождат по улиците с федори. Исках да пресъздам вселената на романа, която е малко мрачна и грубовата, но също така и странно магична. Има много нестандартен, мистичен и митичен чар. Бях много привлечен от тази възможност.
Намален билет се ползва само срещу съответния документ. При отказ да покажете такъв на входа на киното, може да не бъдете допуснати до прожекцията.